Min profil
Hjälp > E-tjänsteportalen > Min profil

Mina sidor och användarens Profil

Som inloggad användare/kund så har man tillgång till en personlig profilsida. Sidan innehåller uppgifter om användaren och dess ev. barn och fastigheter. Profilen innehåller även information om ärenden, sparade e-tjänster, bokningar(tilläggsfunktion) mm.

Profilen har stöd för att uppdateras med person och fastighetsinformation från
KIR, FIR, Navet och QID. Kontakta Artvise för information/konfiguration.

 

Användarens profil kan även inkludera olika roller. Rollhanteringen gör det möjligt för användaren att skilja på sina ärenden i egenskap av t.ex. privatperson och företagare. Varje roll i systemet kan även användas för att anpassa menyer och information i systemet, så att informationen kan anpassas till olika roller.  För mer information. Se avsnittet för administrering av roller.

 

Innan profilen kan sparas kommer användaren att måsta samtycka till att uppgifterna i profilen sparas. Text och länk till samtycket kan ställas in under systeminställningar i administrationen.

 

 

 

Min profil

Längst upp hittar vi menyn, här kan användaren se alla tillgängliga e-tjänster, sparade e-tjänster, samt följa statusen på sina ärenden. Användaren kan också ändra informationen i sin profil, denna information kan vi självklart återanvända för att fylla i e-tjänster med automatik. Under menyn hittar vi alla tillgängliga e-tjänster. Dessa e-tjänster är sökbara och uppdelade i kategorier, allt för att det ska bli så enkelt som möjligt att hitta till rätt e-tjänst för slutanvändaren.